söndag 27 november 2011

Adventsmys


Väntan på julen är här....detta ljus ska väl räcka över jul och nyår....
Många är förväntningarna över vad jultomten kommer med för paket och då framför allt vad som finns i dem...som min syster så klokt sa "alla blir små barn på julafton"... Lite annorlunda tycker jag nog att det blir när man har barn och ser längtan och nyfikenheten i deras ögon. Våra barn har nu insett hemligheten och har stor längtan till att dra av tomten skägget...
Tror också att många elever har stora förväntningar på sina betyg för att se om deras ansträngningar har burit frukt....det är ju dessa betyg som de gör första sökningen på till gymnasiet och deras nästa steg för att till slut komma ut i yrkeslivet.....
Innan dess har vi lärare ett jobb i att göra en summativ bedömning av deras kunskaper, de kunskaper som har givits en formativ bedömning under terminen...vi har dokumenterat deras kunskaper på olika sätt och de har givits respons också det på olika sätt under terminen...nu ska det snart summeras....
Mycket jobb ligger framför oss så nu ska jag återgå till min bok om reflektion och se om jag kan dra några lärdomar av den som kan vara till hjälp i detta summativa arbete som ligger framför oss...
Tack och hej för ikväll..... :-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar