måndag 10 september 2012

Tankar

Funderar på filmen jag gjort och nu publicerat... Nu känns det så definitivt, det känns på något sätt färdigt och det ger en konstig känsla, den har varit med mig i huvudet så länge nu och så funderar jag på om jag missat att tala om något i texten eller i filmen...börjar fundera på hur filmskapare måste känna sig. De måste känna sig helt tomma efter att en film är färdig. Tänker också på hur kul och lärorik denna filmen har varit både för mig men framförallt för eleverna. Tänk vad mycket de lärde sig under laborationen och efteråt när de skulle skriva rapporten. De förstod ju då varför det blev som det blev. De använde teorin i boken för att få ihop det som hände och då förstod de vad en indikator är och de låg hur det påverkades av en syra och av en bas. Jag har lärt mig att hantera iMovie. I början var iMovie minst sagt tjurigt mot mig och jag fick inget att bli bra men envis som jag är så gav jag mig inte utan jag kämpade på, lite varje kväll så att jag hann fundera under tiden på det jag gjort. Efter ett tag ramlade poletterna ner och jag fick det helt plötsligt att stämma. Jag fick in de funktioner jag ville. Efter ett tag så låste sig filmklippen vid vissa ställen och då kände jag mig rätt uppgiven och ville ge upp. Då försökte jag sansa mig och tänka till ett varv till och kände då att jag har ju inget att förlora på att starta om iMovie. Detta gjorde jag flera gånger under processen. Jag var även tvungen att starta om hela datorn några gånger. Skam den som ger sig. Lärande i flera nivåer. Det har varit riktigt kul även om jag ett tag kände att jag inte skulle få ihop någon film....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar