måndag 13 augusti 2012

Självskattning och halvvägs

I självskattningen vi gjorde vid starten ansåg jag att jag hade ganska god teknisk kunskap men jag insåg att det finns brister hos mig när det kommer till mjukvaran. Under denna tiden som kursen varat har det varit väldigt spännande att få möjlighet att testa nya hjälpmedel, i form av ipaden med eleverna. Jag har nu sett till att vår skola har beställt ett antal ipads till personalen så att alla kommer att kunna låna en under terminen för att våga testa något nytt med eleverna.
Eleverna sprudlar med uppfinningsrikedom och det gäller att våga släppa tyglarna en del i början och inte riktigt se slutet av projektet när man börjar utan får kanske ta nya vägar under tidens gång och det tycker jag är en viktig lärdom jag tar med mig av denna delen av kursen. Att våga låta eleverna komma med svaren och bara ange syftet, dvs vad de ska lära sig. I radioprogrammet hade jag ingen aning när vi började var det skulle sluta men det projektet har fått mig att ännu mer övertygas om elevernas kraft att själva vara med och bestämma riktningen i undervisningen. Det gick att lära sig omkrets och area genom att göra en låt och lite andra inslag. Dessutom hade vi riktigt kul på vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar